2009. május 17., vasárnap

Tank War 3D

Az elmúlt időszakban az időm nagyrészét az kötötte le, hogy teljesítsem a maradék egy tárgyat, amit a diploma előtt még meg kell csinálnom. Igen, a Számítógépes grafikáról van szó. Ez a negyedik félév, hogy hallgatom. Aláírást már az elsőben szereztem és minden félévben ott voltam legalább két vizsgán, de nem sikerült átugranom Szirmay tanárúr lécét. Vagy a léc volt rossz, vagy a tanár gonosz. Nekem mindig úgy tűnt, hogy az utóbbi.
Ebben a félévben mindent egy lapra feltéve az összes kötelező és opcionális évközi feladatot megcsináltam, hogy jó eséllyel pályázzak megajánlott jegyre, elkerülve a vizsgán való számonkérés gyötrelmeit. Ez négy kisházit és egy nagyházit jelent. A kisházik szigorúan specifikált feladatok megoldását jelenti, a nagyházi pedig egy teljesen önálló ötlet megvalósítását.
A félév elején egy látványos fizikával megáldott tereprallli-szerű játékot akartam csinálni, azonban ez változott, és az utolsó kisházi után úgy döntöttem, hogy egy egyszerűbb fizikával megáldott tankos-lövöldözős játék fejlesztésébe fogok. A határidőig 3 nap volt hátra, így nem sokat pepecselhettem. A terepet úgy oldottam meg, hogy rombolható legyen, valamint bármilyen domborzatot elő lehessen álíltani egy egyszerű képfájlból. A tankok irányzékot tudnak állítani, valamint tűzerőt. A kilőtt lövedék ballisztikus pályán repül a becsapódási pontig és figyelembe veszi a szélirányt és erősséget. A játékmenet a klasszikus 2D-s játékkal megegyezik, tehát egymás után célozhatnak és lőhetnek a tankok. Az nyer, amelyik hamarabb találja el a másikat. Szerintem elég jóra sikerült figyelembe véve, hogy ilyen kevés idő alatt kellett valamit prezentálnom.

Két videó a játékból:
Tank War 3D terep
Tank War 3D ingame