2008. július 15., kedd

"Gyorsfagyasztott" adatbázis szerver

Az elmúlt hét eseményei annyira felkorbácsolták itthon a hangulatot, hogy még mindig nem sikerült kihevernem teljesen. Épp a legfrissebb Oracle InDepth hírlevelet olvasgattam, amikor egy mondat a TECH DIVE rovatban hirtelen szemetszúrt: "Deploy Linux Faster with Oracle Validated Configurations". Érthető módon azonnal kattintottam, hogy a cím mögötti tartalom is előkerüljön. Mint kiderült, más is sok időt eltöltött már linux telepítéssel és véleményének hangot is adhatott, mert az Oracle-nek van egy csapata, akik előretelepített konfigurációkat gyártanak, tesztelnek és validálnak (szép magyar szó:D). Mikor ezt megtudtam, akkor szidtam az Istent, hogy ez a levél hamarabb is landolhatott volna a postaládámban. Viszont akkor nem biztos, hogy felfigyelek erre a mondatra. Mindegy. Tovább nézegetve a letölthető konfigurációkat rájöttem, hogy nem igazán ilyen garázs projektekhez állították össze őket, mint az enyém. Van a listán HP, Dell, IBM szerver, de sok más gyártó termékei is. Összesen 61 konfigurációt számolhatunk össze (foylamatosan bővítik), melyek megbízhatóan működnek. Vannak 10g, 11g szerverek OEL4 vagy OEL5-tel, VM-mel vagy anélkül, RAC-cal vagy nélküle. Szóval színes a lista. Az én AMD Sempron 2600+ -os x86-osomhoz nem találtam konfigurációt :D Talán egyszer majd arra is sort kerítenek...

Nincsenek megjegyzések: