2009. május 17., vasárnap

Tank War 3D

Az elmúlt időszakban az időm nagyrészét az kötötte le, hogy teljesítsem a maradék egy tárgyat, amit a diploma előtt még meg kell csinálnom. Igen, a Számítógépes grafikáról van szó. Ez a negyedik félév, hogy hallgatom. Aláírást már az elsőben szereztem és minden félévben ott voltam legalább két vizsgán, de nem sikerült átugranom Szirmay tanárúr lécét. Vagy a léc volt rossz, vagy a tanár gonosz. Nekem mindig úgy tűnt, hogy az utóbbi.
Ebben a félévben mindent egy lapra feltéve az összes kötelező és opcionális évközi feladatot megcsináltam, hogy jó eséllyel pályázzak megajánlott jegyre, elkerülve a vizsgán való számonkérés gyötrelmeit. Ez négy kisházit és egy nagyházit jelent. A kisházik szigorúan specifikált feladatok megoldását jelenti, a nagyházi pedig egy teljesen önálló ötlet megvalósítását.
A félév elején egy látványos fizikával megáldott tereprallli-szerű játékot akartam csinálni, azonban ez változott, és az utolsó kisházi után úgy döntöttem, hogy egy egyszerűbb fizikával megáldott tankos-lövöldözős játék fejlesztésébe fogok. A határidőig 3 nap volt hátra, így nem sokat pepecselhettem. A terepet úgy oldottam meg, hogy rombolható legyen, valamint bármilyen domborzatot elő lehessen álíltani egy egyszerű képfájlból. A tankok irányzékot tudnak állítani, valamint tűzerőt. A kilőtt lövedék ballisztikus pályán repül a becsapódási pontig és figyelembe veszi a szélirányt és erősséget. A játékmenet a klasszikus 2D-s játékkal megegyezik, tehát egymás után célozhatnak és lőhetnek a tankok. Az nyer, amelyik hamarabb találja el a másikat. Szerintem elég jóra sikerült figyelembe véve, hogy ilyen kevés idő alatt kellett valamit prezentálnom.

Két videó a játékból:
Tank War 3D terep
Tank War 3D ingame

5 megjegyzés:

Pálesz írta...

Tök jól néz ki a cucc, sokkal jobb, mint amikor a gépemen mutattad. Frankó a texture, meg a aid-ek is (kis map bal felül, meg powa-mutató jobb alul). Teljesen frankó...

Csak, hogy gonosz legyek kellenének bele még falvak/városok, meg rohangáló civilek, akiket nem szabad eltalálni... :)

Pálesz írta...

Jah, meg ilyen bullet-time is, mint a Max Payne-be, amikor a lövedéken "ül" a kamera...

Éberhardt Péter írta...

Köszi, még rengeteg ötlet van bennem. Robbanás effekt, füstölgő ágyúcső, de a rohangáló civilek sem rossz. Amúgy meg van csinálva, hogy a kamera követi a kilőtt lövedéket a becsapódásig, csak a végleges verzióban nem hagytam benne, mert követhetetlen lett tőle a játékmenet. De ha lelassítjuk, akkor akár jól is kinézhet.
Mindez azonban csak akkor igazán élvezetes, ha lehet Neten keresztül játszani. Ha megfelelő buzdítást kapok, akkor minden meg lesz írva, akár kettőnél több játékosra is, hogy igazi klánháborút lehessen vívni :D

Unknown írta...

Tényleg jól sikerült a játék, gratula! Azt viszont nem írtad meg, hogy meglett-e az eredménye?:)
Ha lesz folytatás, kíváncsian várom! Vagy van belőle valahol letölthető verzió?:)
Üdv:
Gábor

Éberhardt Péter írta...

Természetesen megkaptam érte megajánlott jelest, így nem kellett vizsgáznom, ami nagy könnyebbséget jelentett nekem. Letölthető verziót még nem készítettem, de lehet, hogy linkelek később egyet.