2007. november 11., vasárnap

Első próbálkozás a Cache Connect to Oracle -el

Mint korábban írtam, ezentúl speciálisan a Cache Connect to Oracle opcióval fogok foglalkozni, ennek lehetőségeivel.
Első lépésként a hivatalos doksiban(cache connect 13.oldal) lévő egyszerű Quick Start-tal kezdtem, ami lépésenként leírja egy csak olvasható Cache Group létrehozását, és annak beállításait. Ez a legegyszerűtt használata a Cache Connect funkciónak, mely annyit tesz, hogy egy Oracle adatbázis egy tábláját beilleszti(lemásolja) a memóriába és aktiválja az Autorefresh Cache Group funkciót, ami figyeli az Oracle adatbázisban lévő erre a táblára vonatkozó változásokat. Ha történt ilyen, akkor azt közli a TimesTen Cache Group-pal és ott is végrehajtja a változtatást. Ez egyenlőre csak egyirányú kapcsolat. Mivel a Cache Group-unk csak olvasható, ezért a TimesTen Cache Group-unkhoz nem fordulhatunk csak olvasással járó SQL queryvel. Lehetőség van azonban írással járó kéréssel is fordulni a TimesTen Cache Group-hoz. Ezt a funkciót Passthrough-nak hívják. Ez egy "ál írás" funkció, ettől nem lesz írható közvetlenül a Cache Group-unk. A technika lényege, hogy a közvetlenül a TimesTen Cache Group-hoz intézett SQL query, ami módosítási, létrehozási parancsot tartalmaz (pl.: UPDATE, INSERT), azokat a query-ket átirányitja az Oracle adatbázishoz,hogy ott hajtsák végre őket, majd ezután az Autorefresh funkció automatikusan visszaküldi a táblában lévő változásokat. Külső szemlélőként azonban úgy tűnik, mintha közvetlenül hajtotta volna végre a queryt.



Sárecz Lajos hívta fel a figyelmemet, hogy az Oracle SQL Developerhez kiadtak egy TimesTen Extension -t. Természetesen letöltöttem és feltelepítettem a programot és a kiegészítést is. Nem bántam meg. Miután beállítottam a Cache Connect-et ezzel egyszerűen le tudtam ellenőrizni, hogy valóban jól működik-e. Amit a leghasznosabbnak találtam benne, az az SQL-t értelmező és futtató környezet volt. Ez számomra kiváltotta az SQL PLus-t, melyben szerintem jóval nehézkesebb a query-k szerkesztése.

A Cache Connect to Oracle technológiáról ebben a doksiban olvashatunk: Cache Connect to Oracle

AZ általam használt OracleDB verziók:
- Oracle Database 10g 10.2.0.1.0
- TimesTen 7.0.3 32-bit

Nincsenek megjegyzések: