2007. november 4., vasárnap

TimesTen telepítés

TimesTen In-memory database installation



Letöltöttem a TimesTen legfrissebb verzióját a hivatalos oldalról:
http://www.oracle.com/technology/software/products/timesten/index.html

- TimesTen 7.0.3 32bit Windows Platform

A telepítést Windows 32-bites platformra próbáltam meg. Ehhez az automatikus telepítő nyújtott segítséget. A tömörített állomány kicsomagolása után a Setup.exe-t futtattam. Miután kitömörítette a telepítési fájlokat, elindul a telepítő, mely végigvezet a telepítési lépéseken.

Első lépésként a telepítési útvonalat adhatjuk meg. Az alapértelmezett beállítást választottam, vagyis: C:\TimesTen\tt70_32\ .

A telepítést háromféleképpen végezhetjük el.
- Kompakt (Compact) : Csak TimesTen kliens és ODBC driverek telepítése, valamint néhány példa hozzá
- Egyedi (Custom) : Egyedi igényeknek megfelelő telepítés Debug funkciókkal.
- Tipikus (Typical) : TimesTen Kliens/Szerver, dokumentációk és példák telepítése.

Ezek közül az egyedit választottam.

A következő képen megadhatjuk, hogy mely komponenseket szeretnénk telepíteni. Ezek a következők:
- Cache Connect to Oracle
- TimesTen Data Manager
- TimesTen Data Manager Debug Libraries
- TimesTen Documentation
- TimesTen Server
- TimesTen Client

Természetesen mindenre szükségem lesz, hogy próbálgatni tudjam a rendszert. A teljes programcsomag 114.13 MB-ot foglal a merevlemezen.

Ha ezzel megvagyunk, akkor utána meg kell adni az adattár elérési útját. Itt sem adtam meg speciális útvonalat, így maradt az alapértelmezett.

A TimesTen környezeti beállításainál lehetőség van regisztrálni a környezeti változókat, valamint itt dönthetjük el, hogy alkalmazzuk-e az Access Control-t. Én mind a kettőt kiválasztottam, hogy megvizsgálhassam a későbbiekben ezek lehetőségeit.

Ezek után meg kell adni, hogy mely Java verzió áll rendelkezésünkre a gépünkön. Nekem a JDK 1.5 van telepítve, ezért a JDK 5.0 –át választottam ki.

Végezetül még egyszer megtekinthetjük, hogy a telepítő miket, milyen beállításokkal fog telepíteni a rendszerünkre.

Elindul a fájlok másolása, de időközben egy ablak ugrik fel, és arra kér, hogy adjam meg a szerver beállításait, melyek a következők:
- Server Hostname (Localhost)
- TCP Port Number (17002)
- Stack Size (20480)
- Log Connects/Disconnects (true/true)

Úgy gondolom, hogy minden megfelelő az alapértelmezett beállításokkal.

A fájlok felmásolása végén még egy kérést szegez nekem a telepítő: Adjam meg a Daemon Webszerver Listen portját(természetesen van alapértelmezett beállítás). Itt is az alapértelmezett értéket választom: 17004.

A telepítés kész. Ezzel és a programmal kapcsolatos további információk a C:\TimesTen\tt70_32\README.HTML fájlban olvashatók.

A TimesTen In-memory Database telepítéséhez szükséges minden információ megkapunk a telepítési dokumentációban:
http://download.oracle.com/otn_hosted_doc/timesten/703/TimesTen-Documentation/install.pdf

3 megjegyzés:

Sárecz Lajos írta...

Szia!

Eddig nagyon profi munka, csak így tovább!

Lajos

Sárecz Lajos írta...

Megjelent egy TimesTen plug-in az SQLDeveloper-hez:

Oracle TimesTen Extension for Oracle SQL Developer

Üdv.
Lajos

Éberhardt Péter írta...

Köszönöm a hozzászólást és a felhívást a plug-in-ra. Amint lesz rá időm, megnézem.

Peti