2008. április 2., szerda

Tervezés és fejlesztés a teljesítmény nevében

Az elmúlt időszakban nem voltam valami termelékeny, ám nem töltöttem az időm hasztalan. Mint korábban írtam, ebben a félévben az Oracle adatbázis teljesítmény kérdéseivel szeretnék foglalkozni. Ennek fényében egy kis Oracle architektúra gyorstalpalón vettem részt Nyárády Péternek köszönhetően, aki blogjában írt a témáról elég kimerítően. Ezek után a hivatalos Oracle Database Concepts dokumentációban lévő Memory architecture részt tanulmányoztam át.
Péter javaslatára ezután a Performance Tuning Guide-ot lapozgattam, melyből egy összeállítással is elkészültem. Ebben a félévben az irodalomfeldolgozáson kívül egy rendszertervet is össze kell állítani. Ehhez szeretnék segítséget nyújtani ezzel az összefoglalóval, melynek témája a címben is szereplő "Tervezés és fejlesztés a teljesítmény nevében". Még nem készültem el vele teljesen, de ami eddig formába van öntve, azt közzé teszem.
Holnap (2008. április 3. csütörtök) a közös konzultáción az előadásom vezérvonala is ez a téma lesz, erről fogok beszélni. Remélem a rendszerterv megalkotásához segítséget tud majd nyújtani.

Nincsenek megjegyzések: